Hektiska dagar


Onsdag 8 juni 2016
Idag åkte jag och mina gäster till Tygmarknaden. Vi tog tunnelbanan dit eftersom Song Gang skulle till ZJK för att hämta hem Anders. Volvoarbetarna har ledigt torsdag, fredag och lördag den här veckan för att det är Dragon boat festival.
 
Som alltid hittade jag massor av underbara tyger så det blev ett besök hos Tao som får mera jobb! Jenny & Johanna beställde klänningar och jag klänning och ett par slapparbyxor. Nu har jag mycket att hämta ut hos honom!
 
 
På kvällen blev det anka på Duck de Chine. Alltid lika gott och uppskattat! Anders Zimmerdahl med sina gäster Lotta och väninnna höll oss sällskap men tyvärr ingen bild på dem.
 
 
Kocken i full färd med att skära upp ankan i de 128 (?) delarna som sig bör!
 
Torsdag 9 juni 2016
 
Vi gick upp tidigt och åkte iväg kl. 8.00 med destination Jinshanling, The great wall. Men vi var långt ifrån ensamma om att vilja lämna Peking denna dag så det var traffic jam hela vägen ut ur stan och det tog nästan fyra timmar att komma fram.
Väl framme började vi med lunch.
 
Pinngreppet börjar sitta, även för Johanna!

Lite bilder från muren
 
 
Anders och Generalen!
 
 
Selfiepinne är bra!
 
 
Hej Jenny!
 
 
Det blåste och var lite disigt men sååå otroligt vackert ändå. Jag tröttnar aldrig på att uppleva vyerna från muren!
 
Resan hem gick bättre, trafiken flöt på mycket bra och vi kom hem i tid för att hinna skicka iväg de båda yngre damerna på utekväll med Ellen Larsson och hennes kompisar. Jag och Anders hade tur och fick sällskap av Håkan och Lena till Teppanyakirestaurangen i Sanlitun.
 
 
Där den här glada kocken arbetar och lagar underbart god mat!
 
När vi ätit klart upptäckte vi att det regnade och åskade rejält ute så det blev till att traska hemåt under det nyinköpta paraplyet. Somnade trötta och nöjda efter att vi förvissat oss om att även festartjejerna kommit hem ordentligt!
 
Fredag 10 juni
Idag blev det shopping för hela slanten men jag har tyvärr inga bilder att visa. Vi tog tunnelbanan till Pärlan och vi spenderade i princip hela dagen där. Lunch på Bruna dörren och besök hos Po&Liz, nock nock och alla de andra trevliga försäljarna. Flera tusen fattigare men många fulla kassar rikare begav vi oss hem. Käkade hemgjord kycklingsallad, spelade Fia med knuff (och det knuffades kan jag intyga), facetime med Sandra och Cornelia och sedan sov vi gott hela natten.
Imorgon väntar nya äventyr!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0