Kangxi Grassland

Jag lider litegrann av hästabstinens!
Har letat efter nåt ställe där man kan få rida.
När vi åker mellan ZJK och Beijing har jag sett det här stället från vägen.
Det ser jättemysigt ut!
Vi bestämde oss för att göra en utflykt för att ta reda på hur det verkligen är.
När vi kom dit blev jag faktiskt ganska besviken.
Visserligen var det väldigt varmt, men hästarna verkade
slöa och uttråkade.
En del var svullna i benen.
Landskapet var ganska tråkigt, jämfört med vad vi åkt förbi på vägen hit.
Utrustningen inbjuder inte till att vilja rida direkt.
Men snälla var de ju, hästarna.
Här är några tappra turister ute på en tur.
 
 
Jag går iväg för att kolla in en Jurta!
 
Ser ut som ett cirkustält!
 
 
En vacker gammal dörr.
 
En hingst i en hage.
Han var fin!
 
Ett sto och hennes föl.
 
 
Här står hästarna sadlade och tränsade i väntan på att det ska komma 
någon som vill rida.
Gud vet hur många timmar de står där.
På cementgolvet, utan mat och inte ens vatten.
 
Jag red aldrig den här dagen. Det kändes inte lockande.
Vår syn på hästhållning är långt ifrån 
den de har här.
Inte vet jag om hästarna här lider direkt men jag är övertygad om 
att våra hästar har det bättre!
Jag smälter mina intryck och kanske kan jag förlika 
mig med den här verkligheten en dag. 
Och då kanske det blir en tur på slätten!!
Trackback
RSS 2.0