En dag i Huilongtan Park i Jiading

Ett kafe´, byggt i gammaldags kinesisk stil.

Med vackra blommor utanför.

Hela parken är full med vackra gamla hus och massor av planteringar.

Den är ifrån mingdynastin, anlagd 1588.

En del är nog nytt också fick jag en känsla av!

Men vackert lika väl!

En riktig oas mitt i stadens snabba puls.

Självklart måste jag fota draken nu när det är hans år.
Men här tycker jag det ser ut som de har glömt bort honom!
Inget smyckat alls här!

Portar i alla möjliga former och plattsättningar som får fart på
trädgårdspleneringen!

Sinnesfrid!

Fridfullt!

Bara njut!

Ögongodis!

Lite dålig zoom, men här växer det lupiner.
Jag får att sting av hemlängtan.

Som ni förstår;
det är inte svårt att vandra här i flera timmar
och låta tiden flyga iväg!

I anslutning till parken ligger ett gammalt Konfucius-
tempel.

Det här är entre´n till det.

Där borta ligger det!

Och där inne sitter han !

Det var allt för denna gång!
Inne i templet var det så mörkt så det blev inga bilder tyvärr.
Tack o hej!




Kommentarer
Postat av: Katharina Sundberg

Åhhhh!!det här var något för mej,trädgård=)Vilka underbara bilder.

2012-05-02 @ 12:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0