Måndag igen!

Det är otroligt så fort tiden går. Nu är sommarlovet inne på sin sjunde vecka. Idag har jag tagit det ganska lugnt, plockat i lägenheten och städat i bokhyllan.
På eftermiddagen kom Lucy, min mandarinfröken, hit och jag blev glatt överraskad över att jag minns mycket av det jag lärt mig trots att jag inte haft lektion på jättelänge. Lucy gav mig en ny bok med cd till och jag är taggad att lära mig mer inom prata, lyssna och skriva tecken.

Mina kineskursböcker
Jag har även dammat av min fina Diamond och den fungerar fortfarande. Det känns härligt att min lust till att sy har vaknat upp igen. Som jag väntat på den!
I helgen blev det ett pennfodral i lapptekninken Crazy quilts.
                                                
 
Idag experimentarade jag vidare i en annan typ av cray quilt. Planen är att det ska bli ett täcke till Cornelia!
                              
 
Nu är det nio månader tills vi flyttar tillbaka till Skövde och det känns både bra och mindre bra. Jag börjar redan fundera över nya äventyr. Vill inte sitta fast i ett hus resten av livet, men ändå tycker jag det ska bli underbart att få komma hem och ge vårt kära hus den omsorg det förtjänar.
 
Mixed feelings!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0