Mitt sommarlov!

 
Jag vet inte varför, men jag tappade helt lusten för det här med att blogga. Nu känner jag att jag vill spara mina minnen från vårt sista år här i Peking på bloggen. Det har hänt otroligt mycket under de fyra år som gått sedan vi lämnade Skövde för ett liv i Mittens Rikes huvudstad. Fyra år som vi är så tacksamma och glada över allt de gett oss, både här och hemma.
 
Idag, den 4 juni 2016, börjar mitt sommarlov. Nu ska jag njuta av ledigheten i 10 veckor. Ser fram emot besök vi ska få, resor vi ska göra och lata dagar i solen. Den här femte terminen har varit den jobbigaste hittills i utbildningen till lärare och trots att jag inte vet om mina inlämningar blir godkända så tänker jag njuta av att få läsa de böcker jag själv valt, reflektera över sånt jag själv anser intressant och prata den engelska jag väljer!
 
På bilden här är det faktiskt jag. Detta var en fantastiskt rolig dag för precis ett år sedan då vi var ett gäng svenska damer som besökte Pekingoperans fotostudio. Blev sminkade och fotade och hade sååå skoj. Det var inte lika skoj att tvätta av sminket sen, men det var det ändå värt!
 
Idag ska jag fira in min ledighet med att tillsammans med Anders bege mig ut i storstadsdjungeln med shopping på programmet. Först Tygmarknaden och sedan hotell-och restaurangmarknaden.
 
Det känns kul att vara på G med bloggandet igen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0